+ -

Pages

Monday, May 3, 2010

Oh! Ipad

Kepada pengemar barangan atau produk daripada apple, jangan sesekali lupa untuk mencuba produk terbarunya iaitu Ipad.



Ipad ni sama juga fungsinya macam netbook(ala,macam laptop jugak la) yang boleh layari internet, mendownload, dengar lagu atau tengok movie, kerja - kerja menaip, main game dan sebagainya. Bentuk Ipad ni pun lain dari netbook yang kita tengok di mana design netbook sekarang ini masih lagi mengekalkan konsep laptop di mana ia "boleh di tutup" atau "di lipat" skrin netbook itu.

Berbanding dengan Ipad, skrinnya tak payah di lipat. Ia bertujuan untuk menunjukan kelainan dengan produk yang lain dan skrinnya boleh di sentuh. Bentuk nya sebesar saiz paper A4,nipis dan ringan. Kalau tanya aku, aku memang terliur tengok Ipad ni. Ye la,dah la cantik, nipis, ringan dan bentuk pun futuristic. Untuk Ipad ni terdapat dua model yang berbeza iaitu Wifi Version dan 3G Version.

Ok, untuk yang Wifi Version, korang boleh surf internet di tempat yang ada hotspot sahaja. Maksudnya, di tempat - tempat yang ada perkhidmatan wireless contoh di kedai mamak yang ada perkhidmatan wireless, coffee house, hotel, banggunan kerajaan, starbuck dan sebagainya. 3G Version pula konsepnya sama macam line internet yang menggunakan broadband di mana korang boleh surf internet di mana - mana kawasan yang ada liputan 3G. Kiranya korang kena la masukan simcard ke dalam Ipad 3G version. Dalam Malaysia ni aku tak pernah tengok orang pakai Ipad depan mata aku lagi, maybe market Ipad ke Malaysia belum sampai lagi kot.

Berikut adalah spec untuk Ipad :


Sumber Wikipedia(klik untuk besarkan gambar)


Antara kelemahan Ipad ialah:
1. Tiada kamera(tak kesah pun kalau tak ada)
2. Tiada USB port(macam mana nak masukan data dari luar?)
3. Tidak boleh multitasking(macam mana nak buat banyak kerja?)
4. Tidak support flash(macam mana nak tengok streaming video?)
5 akuyangnoob: Oh! Ipad Kepada pengemar barangan atau produk daripada apple, jangan sesekali lupa untuk mencuba produk terbarunya iaitu Ipad. Ipad ni sama juga fung...

No comments:

Post a Comment

Komen anda sangat membantu untuk memperbaiki mutu blog ini. Terima Kasih

>