+ -

Pages

Sunday, March 21, 2010

Data Korang Selamat Ke? (version 2)

Hari tu aku ade tunjuk kat korang macam mane nak simpan data korang dengan menggunakan cmd code untuk create batch file untuk hidden kan data korang. Ade satu lagi care macam mane korang nak simpankan data korang dengan selamat. Care ni agak sempoi bagi aku pasal korang simpan data korang dalam ke dalam gambar.

1. pilih gambar yang korang suke untuk di masukan data ke dalam nye.


aku gune gambar kucing,hehe..



2. korang himpunkan data yang nak di simpan ke dalam gambar dalam satu partition.


semua tu adalah data yang nak aku masukan ke dalam gambar,kecuali folder program manager :p


3. hightlite kan data korang tu kemudian right klik > add to archive

gunekan software winrar atau winzip untuk create data format .rar


4. name kan data .rar korang

5. bukak cmd box...start > run > taip "cmd"

6. bile dah keluar cmd box tu, korang kene access ke partition yang korang himpunkan data tu. ini adalah default location apabile korang bukak cmd box


C:\Documents and Settings\Katak>


taipkan huruf partition korang, dalam hal ni, data yang aku simpan tu ade dalam partition j

C:\Documents and Settings\Katak>j:


dan dia akan jadi...


j:\>_


sekarang ni aku dekat partition j,dan taip..


j:\>COPY /B nama_gambar.jpg + data_rar_korang.rar nama_gambar.jpg


lepas tu korang tekan enter

7. naktau jadi ke tak korang bukak gambar tu menggunakan winrar. dekat situ korang boleh nampak data korang yang dah di simpan ke dalam gambar.


selamat mencube! :)
5 akuyangnoob: Data Korang Selamat Ke? (version 2) Hari tu aku ade tunjuk kat korang macam mane nak simpan data korang dengan menggunakan cmd code untuk create batch file untuk hidden kan dat...

No comments:

Post a Comment

Komen anda sangat membantu untuk memperbaiki mutu blog ini. Terima Kasih

< >